تاریخ انتشار: پنجشنبه 1402/01/03 - 09:46
کد خبر: 465268

آموزش عالی در سالی که گذشت (خرداد ماه)؛

از «حق مرخصی» دانشجویی چه می‌دانید؟/ رتبه‌بندی معلمان ۲۸ بار ویرایش شده است/ سه تغییر مهم کنکور سال آینده

از «حق مرخصی» دانشجویی چه می‌دانید؟/ رتبه‌بندی معلمان ۲۸ بار ویرایش شده است/ سه تغییر مهم کنکور سال آینده

در این سری از گزارشات قصد داریم تا مهم ترین اتفاقاتی که در حوزه آموزش عالی در طی یک سال گذشته رقم خورده است را به صورت ماه به ماه بررسی نماییم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» در این سری از گزارشات قصد داریم تا مهم ترین اتفاقاتی که در حوزه آموزش عالی در طی یک سال گذشته رقم خورده است را به صورت ماه به ماه بررسی نماییم.

از مهمترین اخبار خرداد ماه میتوان به  «حق مرخصی» دانشجویی، حضوری شدن امتحانات پایان ترم تمام دانشگاه ها، تصویب کلیات رتبه بندی معلمان، جزئیات تأثیر معدل در کنکور، سه تغییر مهم کنکور سال آینده، عذرخواهی وزیر آموزش و پرورش برای تاخیر در رتبه بندی معلمان در سال 1401 اشاره کرد.

در ادامه گزیده‌ای از مهمترین اخبار صنفی و دانشجویی در خرداد ماه سال1401 را مرور خواهیم نمود؛

اشتغال دانش‌بنیان؛ راه خروج دانشگاه از بن‌بست علم

حال حاکمیت در جمهوری اسلامی با درک واقعیت موقعیت خطیر سیستم علمی کشور، نقشه راهی را تدوین کرده تا دانشگاه‌ها و مراکز علمی از بن‌بست خارج شوند و در سال‌های آینده تبدیل به موزه نشوند. علم و دانش می‌بایست به ثروت و خلق کار بیانجامد. غیرازاین هیچ راهی در برابر دانشگاه‌ها وجود ندارد. جزییات بیشتر در لینک زیر:

https://iusnews.ir/fa/news-details/433051/

کارنامه منفی معاونت‌های دانشجویی در دوران پسا کرونا

۱۴ فروردین ۱۴۰۱ بود که با اعلام وزارت علوم مراکز آموزشی برای برخی مقاطع بازگشایی شد و پس از دوسال شاهد حضور دانشجویان سر کلاس های درس و در خوابگاه‌ها بودیم اما با گذشت نزدیک به دوماه شاهد حوادث مختلفی در زمینه های مشکلات صنفی بودیم. جزییات بیشتر در لینک زیر:

https://iusnews.ir/fa/news-details/433207/

از «حق مرخصی» دانشجویی چه می‌دانید؟ +جزئیات

خیلی از دانشجویان جدیدالورود و حتی دانشجویان «ترم چندمی» در طول یک سال تحصیلی شاید به مشکلاتی آموزشی و غیرآموزشی در دانشگاه خود برخورند، که به دلیل ندانستن حقوق ابتدایی دانشجویی خود از پیگیری مشکل بوجود آمده منصرف شوند. جزییات بیشتر در لینک زیر:

https://iusnews.ir/fa/news-details/433904/

بررسی جایگاه ارتقا کارآمدی آموزش عالی کشور در سند تحول +جدول

در سند تحول دولت مردمی علاوه بر حوزه آموزش عالی، ۳۳ ماموریت به صورت ویژه در سایر حوزه های کشور به حوزه وزارت علوم محول شده است که با همکاری سایر نهادها چالش های موجود را رفع کند. جزییات بیشتر در لینک زیر:

https://iusnews.ir/fa/news-details/434181/

رتبه‌بندی معلمان ۲۸ بار ویرایش شده است

جواد نوبختی، از معلمان استان آذربایجان‌شرقی و عضو شورای عالی آموزش و پرورش ضمن اشاره به اینکه وزیر آموزش و پرورش تا به امروز یک برنامه راهبردی ارائه نکرده است، گفت: درباره تجمعات معلمان به وزیر آموزش و پرورش هشدار داده و حتی گفته بودیم وضعیت بدتر خواهد شد، چون آیین‌نامه رتبه‌بندی بدون دخالت شورای عالی آموزش و پرورش تدوین شده و کپی شده از دانشگاه است و تا کنون ۲۸ بار ویرایش داشته است. (جزئیات بیشتر)

دانشگاه ها با دانشجویان در این ترم منعطف تر رفتار کنند

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاه ها با شرایط خاص دانشجویان در امتحانات پایان ترم مساعدت کنند تا برای آنها مشکلی ایجاد نشود. (جزئیات بیشتر)

هشدار به کنکوری‌ها درباره عضویت در گروه‌های متخلف فضای مجازی

دکتر عبدالرسول پورعباس در نشست عوامل اجرایی آزمون سراسری در استان آذربایجان شرقی گفت: داوطلبان و والدین گرامی آنها باید در مورد عضویت در برخی گروه‌ها و شبکه‌ها در فضای مجازی دقت لازم را داشته باشند و عضویت و همکاری با برخی از این گروه‌ها که به دنبال برنامه‌ریزی برای تقلب و تخلف در آزمون‌ها هستند، به محرومیت از آزمون می‌انجامد.)جزئیات بیشتر)

امتحانات پایان ترم تمامی دانشگاه‌ها حضوریست

محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: مسئولان دانشگاه‌ها موظف هستند که تمام امتحانات پایان ترم را به صورت حضوری برگزار کنند. )جزئیات بیشتر(

تصویب کلیات رتبه بندی معلمان

سخنگوی دولت اضافه کرد: پیش از این پیشنهاد اولیه این آیین نامه از سوی وزارت آموزش و پرورش با همکاری سازمان امور استخدامی و سازمان برنامه و بودجه تقدیم دولت شده بود. کمیسیون مربوطه در دولت ۷ جلسه در این زمینه تشکیل داد و در کمیسیون‌های فرعی نیز این آئین نامه مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.)جزئیات بیشتر(

تاثیر قطعی سوابق تحصیلی در کنکور به تدریج از ۴۰ به ۶۰ درصد

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: تاثیر قطعی سوابق تحصیلی درسال ۱۴۰۲ صرفا ۴۰ درصد خواهد بود و در سال ۱۴۰۳ به ۵۰ درصد تاثیر قطعی می‌رسد و در سال ۱۴۰۵ به ۶۰ درصد تاثیر قطعی خواهد رسید. )جزئیات بیشتر(

رتبه بندی معلمان تصویب و ابلاغ شد

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب طرح رتبه بندی معلمان توسط مجلس یازدهم، گفت: طرح رتبه‌بندی معلمان در سال جاری اجرا می‌شود. )جزئیات بیشتر(

سهم کنکور از ۱۰۰ درصد به ۴۰ درصد کاهش یافت

بر این اساس ۶۰ درصد سهم سنجش توان علمی دانش‌آموزان نیز بر اساس سوابق تحصیلی سه سال آخر دبیرستان آنان تعیین می‌شود. (جزئیات بیشتر)

دستگیری کاسبان کنکور در پایتخت

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ از شناسایی و دستگیری دو کلاهبردار اینترنتی خبر داد که ضمن اداعای فروش سوالات، اقدام به فروش تجهیزات پیشرفته ارتباطی پنهان و ابزار تقلب در امتحان نیز می کردند. (جزئیات بیشتر)

جزئیات تأثیر معدل در کنکور

محسن زارعی، رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: تأثیر نمره سابقه تحصیلی برای سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی در سال تحصیلی جاری به صورت ۴۰ درصد مثبت است که از سال آینده به صورت قطعی خواهد بود. (جزئیات بیشتر)

جریمه استفاده از وسایل الکترونیکی در کنکور

رئیس شورای حفاظت آزمون سراسری گفت: استفاده داوطلبان از هرگونه وسایل ارتباطی الکترونیکی و دستگاه‌های حافظه‌دار در زمان برگزاری آزمون سراسری ممنوع است و موجب محرومیت یک تا ده ساله می شود. (جزئیات بیشتر)

نکات کنکوری/تغییرات کنکور خوبه یا بد؟

نکات کنکوری تا زمان برگزاری آزمون سراسری ۱۴۰۱ باید بدانید. (جزئیات بیشتر)

۸۵ درصد معلمان جذب شده از دانشگاه‌های تربیت معلم نیستند

وزیر آموزش‌وپرورش بیان کرد: مهم ترین مشکل دانشگاه فرهنگیان این است که فضای کافی ندارد و نسبت استاد به شاگرد هم نسبت خوبی نیست. (جزئیات بیشتر)

ایجاد شعبه دانشگاه علوم پزشکی ایران در غرب آفریقا

مسئولان دانشگاه علوم پزشکی ایران در نشست با سفیر کشور غنا به مقدمات زیرساختی و اخذ مجوزهای تأسیس شعبه دانشگاه علوم پزشکی ایران در غرب آفریقا پرداختند. (جزئیات بیشتر)

دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف، موفق در ساخت ربات‌های صنعتی خدماتی هوشمند

جمعی از دانش آموختگان جوان دانشگاه صنعتی شریف با بکارگیری تکنولوژی‌های روز دنیا، موفق به ساخت ربات‌های صنعتی خدماتی هوشمند شده‌اند. (جزئیات بیشتر)

از «حق مرخصی» دانشجویی چه می‌دانید؟/ رتبه‌بندی معلمان ۲۸ بار ویرایش شده است/ سه تغییر مهم کنکور سال آینده

رئیس سازمان سنجش از سه تغییر مهم کنکور سال آینده خبر داد. (جزئیات بیشتر)

فروش سوالات کنکور به هیچ عنوان امکانپذیر نیست

رئیس سازمان سنجش گفت: فروش سوالات کنکور به هیچ عنوان امکانپذیر نیست. (جزئیات بیشتر)

برای تاخیر در رتبه بندی معلمان عذرخواهی می‌کنم

وزیر آموزش و پرورش گفت: رتبه‌بندی فقط شعار بود اما امروز آنان که مجری بودند، مدعی تاخیر آن شدند. (جزئیات بیشتر)

آموزش و پرورش کلید حل مشکلات کشور است

سرپرست دانشگاه فرهنگیان کشور گفت:وضعیت کنونی دانشگاه فرهنگیان خوب نیست و وزارت آموزش و پروش کنونی، یک دانشگاه فرهنگیان زخمی تحویل گرفته و تلاش می کنیم تا دانشگاهی سرحال تحویل دهیم. (جزئیات بیشتر)

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
برندگان مسابقه عکس میکروسکوپی در سال ۲۰۲۴ +عکس
معمار فلسطین نوین
حدیث چشمان یحیی
پروژه تاریخی ۷ اکتبر
اعلام رای انضباطی علیرضا بیرانوند در مورد پرسپولیس
نمایشنامه قهرمان آزادی فلسطین
امضای تفاهم‌نامه دانشگاه علامه‌ و انستیتو ریاست‌جمهوری در روسیه
قهرمانی تیم کاراته بانوان دانشگاه آزاد اسلامی در لیگ کاتای ایران
مدافع پرسپولیس به کمیته اخلاق احضار شد
حمله مجدد رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت
"دانشجومعلمان ۹۱ و ۹۲" در انتظار کارت پایان خدمت
افتتاح مجتمع جدید دانشگاه بین المللی اهل بیت (ع) در قم
آیت‌الله جوادی آملی: صهیونیست با اصل اسلام مخالف است
پزشکیان سه‌شنبه راهی روسیه می‌شود
اسلامی شهادت یحیی السنوار را تسلیت گفت
تاکید اردوغان بر گسترش روابط با ایران
ظریف: نباید منتظر دستور از تهران باشیم ؛ دستور از مردم می‌رسد
پیراهن قرن؛ امضای مسی تاریخی شد
خبری که سنوار به مادرش داد
نخستین زن فرماندار در کردستان منصوب شد
جانور منقرض شده به طبیعت بازگشت!
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top